MENINGKATKAN KOSA KATA DALAM TEKS BACAAN BAHASA INGGRIS DENGAN MENERAPKAN STRATEGI MEMBACA NYARING

Fadhliatul Ghina, Rizki Ananda

Abstract


Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan kosakata dalam memahami bacaan teks bahasa Inggris dengan menggunakan strategi membaca nyaring. Penelitian ini merupakan suatu penelitian tindakan kelas yang dilaksanakan dalam dua siklus.Subjek penelitian adalah 20 mahasiswa STKIP An-Nur Desa Lamgugob Kec. Syiah kuala Banda Aceh. Data penelitian diperoleh dengan melakuakan tes kepada subjek penelitian dan wawancara. Data dianalisa menggunakan catatan tes dan wawancara yang dilakukan menggunakan rumus mencari nilai rata-rata. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kemampuan mahasiswa dalam meningkatkan kosa kata bahasa Inggris menjadi meningkat pesat dengan skor rata-rata pada siklus kedua adalah 76,6 dan masuk kategori bagus.

 

Kata-kata kunci: Kosakata, Membaca, Strategi Reading Aloud.

 


Full Text:

PDF

References


DAFTAR PUSTAKA

Mukoroli. J. 2011. Effective Vocabulary Teaching Strategies For The English For Academic Purposes. Esl Classroom. SIT Graduate Institute,

Nation. 2011. Vocabulary and it’s Importance in Language Learning. New York: Oxford University Press.

Hornsby, A.S. 1980. The Advanced Learner Dictionary of Current English, New York: Oxford University Press.

Jafari, Mohsen. 2013. A Comparison Between Reading Aloud and Silent Reading Among Iranian EFL Learners. North Cyprus: Eastern Mediterranean University

S. Pang. Et. Al. 2003. Teaching Reading. Belgium: International Academy of Education (IAE).

Fauziati, Endang. 2008. Teaching of English as a Foreign Language. Surakarta: Muhammadiyah University Press.

Perfetti, Charles, A. 2001. Reading Skill. Oxford: University of Pittsburgh.

Huang, 2010. Reading Aloud in The Foreign Language Teaching (Journal Asian Social Science). China: English Department, Zhenjiang Watercraft College.

Guler, Cansu, Yunusler. 2013. Is Teacher’s Reading Aloud an Effective Strategy or Not?. Turkey: Piri Reis University.

Junad, Ahmad. (2017) The Effectiveness of Reading Aloud to Improve The Students’ Vocabulary mastery at the Second Grade of SMPN 3 Parangloe. A Thesis of Alauddin State Islamic University of Makassar.

Muhaimin, Ahmad. (2019). The Use of Reading Aloud Strategy to Improve Students’ Fluencyand Pronounciation Accuracy in reading Skills of The Eight Grade at MTS NU Aswaja Tengaran in the Academic Years 2017/2018. A Thesis of State Institude for Islamic Studies (IAIN) Salatiga

Wallace, Michael J. 1998. Action Research for Language Teachers. New York: Cambridge University Press.

Harmer, Jeremy. 2001. The Practice of English Language Teaching. London: Longman

Tarigan. 2013. Membaca Sebagai Suatu Keterampilan Berbasa. Bandung. Penerbit Angkasa

Somadayo, Samsu. (2011). Strategi dan Teknik Pembelajaran Membaca. Yogyakarta:Graha Ilmu.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.